Ako to funguje pri predaji a kúpe nehnuteľností
Postup pri kúpe a predaji nehnuteľnosti prostredníctvom realitnej kancelárie
Predaj nehnuteľností:
- Potrebné je predložiť potrebné doklady na identifikáciu nehnuteľností ,listy vlastníctva, kópiu z katastrálnej mapy, alebo geometrický plán.
- Dohodnite si spoluprácu s realitnou kanceláriou - podmienky , za akých sa bude realizovať predaj nehnuteľností (dĺžka spolupráce, provízia v prípade úspešného predaja).
- Spoľahlivé realitné kancelárie hľadajú také spôsoby, ktoré sú výhodné pre všetky zmluvné strany, vychádzajúc zo znalostí a skúseností realitného trhu v konkrétnom prípade. Klient má právo rozhodnúť, za akých podmienok bude realizovať predaj svojej nehnuteľnosti (to znamená cena, spôsob platby - či v hotovosti alebo aj na úver).
- Nasleduje vyhotovenie sprostredkovateľskej zmluvy , vtedy sa kancelária zaviaže sprostredkovať predaj nehnuteľnosti, vypracovať kúpno-predajné zmluvy, znalecký posudok a návrh na vklad. Je dôležité, aby si presne stanovili ceny a podmienky spolupráce v zmluve. V prípade exkluzívneho predaja , je vypracovaná exkluzívna zmluva ,čo znamená, že klient nevyužije služby iných realitných kancelárií ani iných súkromných osôb a nebude sám inzerovať svoju nehnuteľnosť.
Kúpa nehnuteľností:
- Po dôslednom výbere nehnuteľnosti prejaví svoj záujem, telefonicky , emailom , dôležité je si najprv overiť kanceláriu ak s ňou prvýkrát spolupracuje, nezáväzným rozhovorom. Ak využije služby danej kancelárie , poskytne informácie o svojich predstavách a požiadavkách na nehnuteľnosť .
- Profesionálny realitný maklér na základe týchto informácií, vytriedi ponuky, ktoré tieto požiadavky spĺňajú. Cena nehnuteľnosti je otázkou kompromisu.